Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy
Sadílková, Kristýna ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji, jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního věku, konkrétně psychický vývoj, sociální a emoční vývoj a rozvoj vnímání. Dále charakteristiku rodin dle několik autorů, základní funkce a typy rodin dle hledisek. Samostatnou kapitolu poté věnuji náhradní rodinné péči a jejím formám. Následuje popis dramatické výchovy, cílů dramatické výchovy, metod a technik dramatické výchovy, zvolené vhodné metody a techniky pro děti v mateřské škole a osobnost učitele dramatické výchovy v MŠ. Praktická část je zaměřená na akční výzkum v podobě pěti různých lekcí dramatické výchovy na téma rodina a jejich odlišnosti, kterým předchází rozhovor s dětmi na dané téma a též zakončuje. Pomocí kterých zjišťuji, co děti vědí o tématu rodina a o odlišnosti v rodinách. Dalším cílem je zjistit, jak lze přiblížit dětem odlišnosti v rodinách prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem s osmi vybranými respondenty zjišťuji, jak často a jakým způsobem paní učitelky v mateřských školách pracují s tématem rodina a jaké typy rodin dětem vštěpují a jaké naopak ne. V praktické části též krátce...
The use of drama as a means of increasing students' engagement in speaking activities
Šmídová, Kristýna ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatu v hodinách anglického jazyka jako prostředku ke zlepšení řečových dovedností. Cílem bylo zjistit, zdali mohou být prvky dramatu nápomocné ke zvýšení aktivity studentů a jejich ochotě mluvit. Hlavním ukazatelem se stala dobrovolná participace žáků v aktivitách zaměřených na mluvení, která poukázala na to, do jaké míry se jinak nezapojující se studenti angažují v činnostech s dramatickými prvky. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je zaměřena na vyučování řečové dovednosti mluvení, sleduje možné důvody toho, proč se někteří studenti zapojují do konverzace menší mírou, a předkládá přehled dostupných doporučení, jak jejich participaci zvýšit. Dále pak sleduje výsledky různých výzkumů soustředících se na stituace, kdy dochází k přerušení toku přirozené komunikace, a na využití dramatu jako motivace k rozmluvení studentů. Praktická část popisuje akční výzkum, který autorka provedla na základě odučených hodin anglického jazyka v 7. třídě soukromé základní školy. Výzkum byl motivován problémy, kterým musela autorka, jejíž žáci se opakovaně nezapojovali do konverzačních cvičení, ve výuce čelit. Jádro výzkumu se sestává z šesti odučených hodin, kdy si studenti v průběhu tří týdnů měli možnost zakusit dramatickou improvizaci. Hodnotícím...
Dětská literatura jako inspirační zdroj pro dramatickou výchovu v 1. a 2. ročníku ZŠ
Ludvíková, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Teoretická část se věnuje vymezení pojmů dramatické a literární výchovy, popisuje možnosti využití dětské literatury v rámci dramatické výchovy. V práci je uvedeno, jaká témata můžeme využít z Rámcového vzdělávacího programu. Jsou zde také uvedeny návrhy postupu při přípravě lekcí dramatické výchovy podle předlohy dětské literatury. Praktická část mapuje zkušenosti vyučujících s vyhledáváním, získáváním a zpracováním vhodných knih dětské literatury pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Podle knih, se kterými mají dotazovaní zkušenosti, byl vytvořen seznam dětské literatury s vybranými informacemi, které ulehčí vyučujícím výběr knihy pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Celá práce je zaměřena na děti v období 1.-2. ročníku základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Dětská literatura, dramatická výchova, seznam dětské literatury, kritéria, téma
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Využití knih Petra Horáčka v dramatické výchově při práci s dětmi předškolního věku
Podskalníková, Sára ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití knih Petra Horáčka v dramatické výchově s dětmi předškolního věku. V teoretické části je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku. Současně je zde vymezena dramatická výchova, její specifika v mateřské škole, cíle a osobnost učitele. Dále pak metody a techniky dramatické výchovy, její propojení s literaturou, kritéria pro výběr literatury a vhodné literární žánry pro předškolní věk. Poslední kapitola je věnována Petru Horáčkovi a jeho knihám, ze kterých vycházejí dramatické lekce v praktické části. Praktická část se skládá z deseti lekcí k vybraným knihám, kterými jsou: Husa Líza, Jak se myška snědla měsíc, Kamarád pro medvěda, Modrý tučňák, Nejkrásnější místo na světě, Nejlepší dárek, Nenažraná koza, O myšce, která se nebála, Papuchalk Petr a Slon. Lekce jsou realizovány v jedné heterogenní skupině dětí předškolního věku. V těchto lekcích je zkoumáno, jak lze knihy prakticky využít v dramatické výchově. Po realizaci u všech lekcí proběhla reflexe a rozhovor s dětmi, zkoumající porozumění lekci, který byl následně vyhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA mateřská škola, dramatická výchova, Petr Horáček, dítě předškolního věku, metody a techniky dramatické výchovy
Utváření bezpečného třídního klimatu metodami dramatické výchovy u začínající skupiny žáků
Šrubařová, Lucie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na utváření bezpečného klimatu třídy metodami dramatické výchovy u začínající skupiny žáků. Cílem této práce je zhodnotit, zda metody dramatické výchovy přispívají k vytvoření bezpečného klimatu ve třídě. V teoretické části vymezím pojem třídní klima, klima školy a zmíním zde hlavní aktéry, kteří se podílejí na jeho tvorbě. Druhá polovina teoretické části se zaměřuje na dramatickou výchovu. Cílem této části je zmapovat vhodné metody této výchovy, které přispívají k budování bezpečného klimatu. Praktickou část věnuji přípravě několika lekcí pro skupinu žáků čtvrtého ročníku, která nemá s dramatickou výchovou žádné zkušenosti. Součástí praktické části jsou konkrétní lekce a jejich reflexe, které zaznamenávají vývoj začínající skupiny. V samém závěru dojde k porovnání třídního klimatu před zavedením metod dramatické výchovy a po realizaci jednotlivých lekcí. K vypracování této části zvolím kvalitativní formu výzkumu, konkrétně metodu rozhovoru s paní učitelkou třídní. Rozhovor bude proveden ve dvou formách. První uskutečním před realizováním lekcí. Měsíc po realizaci lekcí bude proveden druhý rozhovor. Poté zhodnotím, zda metody dramatické výchovy přispěly ke zlepšení klimatu třídu. V samém závěru porovnám dosažené výsledky s názory učitelů, kteří dramatickou výchovu...
Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic
WALDOVÁ, Veronika
Tématem mé diplomové práce je "Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic." V teoretické části se diplomová práce věnuje prevenci patologických jevů, jako je např. šikana a sexuální obtěžování, se kterými se žák může setkat v realitě, ale také v internetovém prostoru, a to pomocí dramatické výchovy, jejích metod a technik. Dále teoretická část přináší důležité informace o těchto negativních jevech, o podstatě dramatické výchovy a přináší ucelené informace k pochopení této problematiky. Součástí teoretické části je také role dramatické výchovy v komplexním rozvoji dětské osobnosti, tvorbě životních názorů, postojů a hodnot. Tento rozvoj v sobě zahrnuje také rozvoj emočních a sociálních kompetencí, budování a vymezení svých hranic a uvědomění si vlastních potřeb. Hlavní náplní praktické části je tvorba preventivního projektu, týkající se šikany, kyberšikany a nevhodného sexuálního chování za využití metod a technik dramatické výchovy, a jeho následná aplikace ve třídách.
Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy
Benešová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy se zabývá tématem využití dramatické výchovy v hodinách českého jazyka, konkrétně v literární výchově v 1. ročníku základní školy. Tematicky je zaměřena na využití pohádek formou dramatických lekcí. Dramatické lekce jsou zaměřeny na pohádky zabývající se také tématem setkávání s cizími lidmi, pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojováním některých základních metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy dramatická výchova, literární výchova a osobnost dítěte mladšího školního věku. Teoretická část také popisuje cíle, metody a techniky dramatické výchovy a literární výchovy. Praktická část byla realizována v 1. ročníku 1. stupně základní školy, obsahuje pět autorských dramatických lekcí, které jsou koncipované tak, aby byly využitelné v praxi každého učitele. Praktická část byla realizována pomocí rozhovorů s vybranými učiteli 1. ročníku základní školy a také praktickou realizací dramatických lekcí a jejich reflexí. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké možnosti práce s pohádkou v 1. ročníku základní školy se využívají a také propojit učivo předmětu Člověk a jeho svět s pohádkou a dramatickou...
Budování třídního kolektivu prostřednictvím dramatické výchovy
Lávičková, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování třídního klimatu dané třídy 4. ročníku základní školy. Zkoumá a zjišťuje práci v kolektivu a napojení vazeb na novou třídní učitelku. U vybraného žáka bude konkrétně charakterizovat jeho chování a vztah ke spolužákům. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje vymezení a pojmy dramatické výchovy, dále se věnuje terminologii z oblasti klimatu školní třídy, ale také přístupů. Dále bude představen odborný pohled na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části. V praktické části je nejprve popsáno a blíže představeno prostředí a třída, se kterou je dále pracováno. V této části je pozornost zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy pro tvorbu pozitivního a bezpečného klimatu školní třídy. Součástí praktické části je reflexe jednotlivých lekcí a celkové zhodnocení všech odučených lekcí. V závěru své práce je shrnut její obsah a autorčino osobní vnímání vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování pozitivního třídního klimatu ve výchovně vzdělávacím procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.